29.11.2017

Тема: «Використання можливостей сервісів Google як один із способів підвищення мотивації гуртківців»

Мета: розкрити основні аспекти використання Google сервісів у навчально-виховному процесі для підвищення мотивації гуртківців.

Завдання:

  • Ознайомити педагогів з основними сервісами Google та їх можливостями.
  • Розширити досвід роботи в Google диску.
  • Надати поради щодо самостійного опанування Google документів.
  • Розширити досвід мережевої взаємодії між учасниками освітнього процесу.
  • Сприяти використанню можливостей сервісів Google у професійній діяльності педагогів закладу.

На сучасному етапі розвитку освіти на перший план виходить особистість того, хто навчається, а не просто його навчання знанням, умінням, навичкам. Саме особистість і індивідуальність людини з притаманними йому характеристиками є результатом освітнього процесу. При цьому виховання особистості полягає, перш за все, в розвитку системи її потреб і мотивів. Характер мотивації навчання і особливості особистості є, по суті, показниками якості освіти.

Переглядаючи роботи, присвячені дослідженню проблем мотивованості навчання (А.С. Герасимова, А.К. Маркова, Л. І. Божович, М. Г. Єрмолаєва та ін.) можна зробити висновок, що для підвищення мотивації роботи гуртківців на занятті необхідно:

  • Мінімізувати: перевантаження, психологічний дискомфорт, не цікавість, монотонність, одноманітність навчальної дії, неочевидність результату.
  • Максимізувати: значимість, цікавість навчального матеріалу, емоційний вплив, психологічний комфорт, в тому числі, звернення до особистого досвіду і облік різних здібностей гуртківців, конкретність і очевидність кінцевого результату, різноманітність дій, створення проблемної ситуації або дозвіл парадоксів, змагальність, ігровий характер проведення занять,  рішення логічних задач, творчий характер навчально-пізнавальної діяльності.

При використанні ІК - технологій, і в тому числі Інтернет-ресурсів, на заняттях, як раз і з'являються умови для створення проблемності змісту, творчого характеру і змагальності діяльності гуртківців. При цьому виникають емоції, які активізують, спонукають дітей, ініціюють їх спрямованість на вчинення діяльності, що, безсумнівно, сприяє підвищенню їх внутрішньої мотивації при опануванні нової теми.

У своїй практичній діяльності для підвищення рівня мотивації на заняттях педагоги мають можливість використовувати сервіси Google для підготовки матеріалів до занять, завдань для гуртківців. Крім того, сервіси можуть використовуватися в роботі над навчальними проектами за програмою.

Сервіси Google підтримують як індивідуальну, так і групову взаємодію.

Ці дії включають:

  • персональні дії учасників: записи думок, замітки і анотування чужих текстів, розміщення мультимедійних файлів;
  • комунікації учасників між собою (месенджери, пошта, чат, форум, конференції, вебінари).

У роботі з вихованцями зручніше не пояснювати і навчати багаторазово роботі з одним і тим же сервісом, а дати посилання на свій список, який вони освоюють практично, отримуючи довідкові матеріали і методичну допомогу педагога. 

Інтеграція ІК-технологій і сучасних педагогічних технологій здатна стимулювати пізнавальний інтерес до навчання, створюючи умови для мотивації до вивчення предмета. Це раціональний спосіб підвищення ефективності та інтенсифікації навчання і самонавчання, підвищення якості освіти.

Впровадження нових інформаційних технологій в навчальний процес дозволяє активізувати процес навчання, реалізувати ідеї розвиваючого навчання, підвищити темп заняття, збільшити обсяг самостійної роботи гуртківців. Педагог висуває не тільки статичну інформацію але і різні мовні явища в динаміці із застосуванням кольору, графіки, ефекту мерехтіння, звуку, «пожвавлення» ілюстрацій. Це якісно новий рівень застосування пояснювально-ілюстративного і репродуктивного методів навчання.

При цьому слід зазначити, що інформаційно-освітні ресурси не повинні використовуватися з розважальною спрямованістю, а також замінювати педагогічних технологій. Вони покликані мати педагогічну доцільність та некомпенсовані результат.

Використання інформаційно-комунікативних технологій дозволяє:

  • проводити заняття на високому естетичному і емоційному рівні;
  • забезпечити високу ступінь диференціації навчання;
  • забезпечити позитивну мотивацію навчання;
  • удосконалити контроль знань;
  • раціонально організувати навчальний процес, підвищити ефективність заняття;
  • формувати навички дослідницької діяльності;
  • забезпечити доступ до різних довідкових систем, електронних бібліотек, інших інформаційних ресурсів.

Ви маєте можливість переглянути навчальне відео та самостійно опанувати роботу з Google документами



Скачать
Использование Google на занятиях.pdf
Adobe Acrobat документ 1.3 MB
Скачать
ХМАРНИЙ СЕРВІС ДЛЯ СТВОРЕННЯ ДОКУМЕНТІВ.
Adobe Acrobat документ 373.4 KB
Скачать
Сервіси Google.pdf
Adobe Acrobat документ 794.7 KB

Шановні колеги! 

Якщо ви маєте утруднення щодо опанування даної теми, то звертайтеся за індивідуальною консультацією до методичного відділу в рамках роботи Школи комп’ютерної грамотності або поповнюйте свій багаж знань, використовуючи безмежні простори Інтернету.

 

Оставить комментарий

Комментарии: 3
  • #1

    Єфремова Анна (Четверг, 30 Ноябрь 2017 10:46)

    Колеги, розпочинаємо віртуальний семінар, працюємо у вільній формі.
    Ви маєте можливість поступово ознайомитися з наведеною інформацією, яка представлена у різних форматах, та практично закріпити її.
    Вказавши ПІБ та посаду, залишаєте свій відгук в «Коментарях» щодо використання сервісів Google для підвищення мотивації гуртківців та їх подальшого впровадження в освітній процес закладу.

  • #2

    Московцева Катерина Валеріївна, керівник вокальної студії "Дзвіночок" (Пятница, 01 Декабрь 2017 11:10)

    Інтернет сьогодні є невід'ємною частиною нашого життя. В даний час світом керує інформація. Той, хто володіє нею - володіє всім. Одним із сучасних напрямків розвитку освітнього процесу, є інтеграція інтернет-сервісів в його систему. І цей процес полягає в застосуванні нових форм, методів і засобів навчання і виховання дітей.
    Для мене Інтернет – це мій «великий» помічник в роботі. По-перше, економія часу в тому, що, не виходячи з дому, я маю доступ до різних Інтернет-ресурсів, які допомагають в пошуку інформації і матеріалів необхідних для роботи, також можна поспілкуватися з колегами по обміну досвідом. По-друге, це можливість підвищення кваліфікації, тобто самоосвіта і саморозвиток через інтернет у вільний і зручний для мене час. А по-третє, варто відзначити, що «завдяки» інтернету «робочий день» продовжується плавно переплітаючись із домашніми справами.
    Але все ж таки сучасність диктує свої правила. І застосування на заняттях ІК-технологій робить процес навчання і виховання більш продуктивним і цікавим для вихованців, посилює мотивацію навчання, так як створює можливість доступу до свіжої інформації.
    Отже, грамотне використання Інтернет-ресурсів допомагає вирішити дефіцит наочності та музичного матеріалу, а головне, підняти на високий рівень інтерес до вокального мистецтва.

  • #3

    Сагайдак Є. В., Лисенко Т. О., Сергєєва Я. О., керівники народної студії ТБ і преси "Рожевий слон" (Пятница, 01 Декабрь 2017 20:16)

    В роботі студії "Рожевий слон" Гугл-документи є невід’ємною частиною щодня. А саме:
    СИНХРОНІЗАЦІЯ
    Синхронізація додатків, встановлених на смартфоні, з додатками на ПК (календар, пошта)
    ХМАРНИЙ СЕРВІС
    Дуже зручний спосіб перенесення та передачі матеріалу, який зберігається на одному комп’ютері. Як приклад - до відео, яке зберігається на робочому ПК надаємо доступ потрібній людині. Навіть не потрібні флеш-носії.
    ГУГЛ-ДОКУМЕНТИ
    Окрім того, що ми створюємо або редагуємо Гугл-документи на ПК, ще працюємо з ними на смартфонах, адже в Google Play доступні додатки, розроблені під Андроїд.
    ГУГЛ В МЕРЕЖІ
    Також, звичайно, користуємось пошуковим сервісом та перекладачем Гугл. Маємо акаунти на інших сервісах Гугл: Ютуб, Google Analytics, AdWords, AdSense, Google+, Фейсбук.