Як визначити здібності дитини?

Кожна дитина має нерозкриті здібності, якщо їх не розвивати, вони пропадуть.

Запропонований тест зробить батькам допомогу у розпізнанні природних задатків, таланту дитини, допоможе розвити їх.

ТЕСТ № 1

1. Ваша дитина навчилась читати до 6 років :

     Самостійно – 7 очок

     За допомогою батьків – 5 очок

2. Читає багато і швидко – 2 очки

3. Цікавиться словниками або енциклопедією – 2 очки

4. Легко навчився читати, але при читанні відчуває утруднення – 1 очко.

5. Друзі його звичайно старше на 2-3 роки – 2 очки.

6. Розмовляє з дорослими як рівний – 7 очок.

7. Задає мудрі (оригінальні ) запитання – 2 очки.

8. Має свої відповіді на несподівані для нього запитання – 1 очко.

9. Іноді розсіяний, але завжди здатний зробити цікаві узагальнення – 2 очки.

10. Дає свою оцінку подіям і вчинкам людей – 1 очко.

11. Не любить занять, що не потребують великих зусиль – 1 очко.

12. Реагує на кривду, навіть якщо вона не стосується його самого – 2 очки.

13. Має почуття гумору – 2 очки.

14. Має багатий словниковий запас – 2 очки.

15. Любить складні ігри – 2 очки.

16. Висока допитливість, потяг до знань – 1 очко.

17. Любить приймати самостійні рішення – 2 очки.

18. Його цікавлять початки Всесвітом, людина – 2 очки.

19. Вчиться легко, без особливих зусиль – 2 очки.

20. Має розвинуте почуття краси – 2 очки.

 

Сумуйте отримані очки

-10-13 очок – дитина має певні здібності.

14 і більше очок – дитина має виняткові здібності, постарайтесь їх розвинути.


http://prolisok.it-we.net/test-yak-viznachiti-zdibnosti-ditini”


Тест для батьків: «Життя дитини та її успіхи»

Інструкція: на кожне твердження слід дати відповідь “так” чи “ні”


1. Я розвиваю в дитині позитивне сприйняття його можливостей, здібностей.

2. Я надав кімнату або частину кімнати виключно для занять дитини.

3. Я привчаю дитину (з мінімальною допомогою і, як правило, самостійно) вирішувати свої проблеми, приймати рішення, піклуватися про свої обов’язки.

4. Я показую дитині можливості знайти книги і потрібні для її занять матеріали (використовуючи особисті, суспільні, шкільні бібліотеки).

5. Я ніколи не відмовляю дитині в проханні почитати їй.

6. Я постійно беру дитину в поїздки, подорожі, на екскурсії по цікавих місцях (відвідини музеїв, театрів та інше).

7. Я вітаю ігри і спілкування моєї дитини з друзями.

8. Я часто виконую разом з дитям одну і ту ж справу.

9. Я піклуюся про фізичне здоров’я дитини ( харчування, гартування зарядка, заняття спортом).

10. Я стежу, щоб малюк дотримувався режиму дня: вставав і лягав в один і той же час, мав годинник для занять, прогулянок, ігор і так далі

Оцінка тесту

Порахувати кількість плюсів (відповідь “так”). Кожна позитивна відповідь оцінюється в один бал. Розділивши отриману суму на 10 (кількість тверджень) отримуємо середньоарифметичне число.

1-й рівень (1- 0,7 балу)

Ви правильно організовуєте шкільне життя дитини. Малюк має всесторонні інтереси, підготовлений до спілкування з дорослими і товаришами. При такому вихованні ви можете розраховувати на хороші успіхи в навчанні.

2-й рівень (0,6-0,4 балу)

У вас можуть виникнути деякі проблеми в навчанні дитини. Задумайтеся, чи є ви надзвичайно активними, чи не блокуєте ви “поле свободи” дитини, чи досить часу дитя спілкується з однолітками? Ваші роздуми дозволять вам визначити оптимальну стратегію виховання.

3-й рівень (0,3-0 балів)

У вашому досвіді просліджується головна помилка – надмірна опіка дитини, підміна зусиль дитяти власною активністю. Ви недостатньо даєте йому спілкуватися з однолітками, заважаєте йому набувати соціального досвіду. Маємо надію, що ваша самокритичність принесе успіх у виховальній стратегії.

 

Перевірте здібності вашої дитини. Можливо, вона геній?

- Чи випадало вашій дитині знаходити незвичне примінення якому-небудь предмету?

- Чи змінює вона свої уподобання?

- Чи любить малювати абстрактні картини?

- Чи любить малювати уявні предмети?

- Чи любить фантастичні історії?

- Складає вона оповідання чи вірші?

- Любить вирізати витіюваті, химерні фігурки?

- Траплялося так, що ваша дитина зробила те, чого не знає, або те, чого не існує?

- Буває у неї бажання щось переробити на свій смак?

- Чи боїться темноти?

- Чи вигадала дитина яке-небудь слово?

- Чи вважала вона це слово зрозумілим і без пояснень?

- Чи пробувала переставляти меблі в кімнаті за своїм уподобанням?

- Чи вдалим був цей задум?

- Чи використовувала якусь річ не за призначенням?

- Коли ваша дитина була зовсім маленька, чи могла вона угадувати призначення різних предметів?

- Чи вибирає одяг за своїм смаком, не зважаючи на ваш?

- Чи є у неї свій внутрішній світ, недоступний оточуючим?

- Чи шукає пояснення тому, чого ще не розуміє?

- Чи часто просить пояснити явища оточуючого світу?

- Чи любить читати книжки без ілюстрацій?

- Чи придумує свої власні ігри або розваги?

- Чи пам’ятає і чи розповідає свої сни або пережиті враження?

РЕЗУЛЬТАТИ:

Кожна відповідь “так” на запитання тесту оцінюється в 1 бал.

 

Від 20 до 23 балів: дитина дуже кмітлива, має власну точку зору на все, що її оточує. Слід допомагати дитині розвивати ці якості.

Від 15 до 19: дитина не завжди може проявити свої якості і здібності. Вона винахідлива і кмітлива, але лише тоді, коли чимось зацікавлена.

Від 9 до 14: дитина кмітлива в тих сферах діяльності, де необов’язковий власний погляд на речі. Проте для творчих занять

багато не вистачає.

Від 4 до 8: ваша дитина проявляє творчість у мисленні лише при досягненні дуже важливої для неї мети, вона більше схильна до практичної діяльності.

Менше 4 балів: дитині не вистачає винахідливості, але вона може досягти успіхів як гарний виконавець, навіть у складних професіях.


http://dnz-teremok.ucoz.ru/index/informacija_dlja_batkiv/0-5